הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ונוער
שאלה: מה הסיבה להפרעות קשב וריכוז ואיך אנו כהורים יכולים לסייע?
האם ומה עלינו ללמוד מתופעה זו בקרב ילדינו?
התקשור:
ברוכות אתן בנות אור יקרות מן הידע האינסופי מן ההיכל מן האור הגדול.
כל אשר תבקשו בעבור צמיחתכן אשר מתאפשר לנשמתכן יקום ויהיה ולא תיכון זו החומה כנגדכן אלא בעבורכן.
כי כשנפגש אדם בדרך האור הרי שהאור מכוון דרכו ומוליך אותו לעבר הגשמת ייעודו לעבר צמיחתו ומתוך כך מפלס דרכו, לומד שיעורו ומתקן תיקונו ויודע
את אשר כמהה נשמתו לדעת בחיים אלו.
מתוך כך נשאלת שאלות רבות שמטרתן לזרוע זרעים לתשובות, המצמיחות מתוכן פעולות אשר יוצרות בהמשך לימוד: לעיתים מתוך ניסוי וטעייה, לעיתים מתוך גילוי והשראה.
והנה כאן אתן, בנות אור במסע של גילוי, מבקשות לדעת את נושא הילדים שהינו הנושא המהותי בעבור רבים. ומתוך הצורך בגילוי מתאפשר לכן כאן כעת
לדעת מעט יותר מן הידע, כך שבבוא הזמן תרחב הידיעה לעוד גילוי שניתן יהיה ליישמו ולהביא מתוך כך שינוי.
המנוח הפרעת קשב וריכוז אשר הוטבע ע”י בני האדם בעולמכם אינו מוגדר במלכות האור כהפרעה כלל וכלל.
זוהי הוויה שונה חדשה שיש בה הרבה יותר עומק מאשר נוטים אתם לראות אותה.
אותו ילד אשר מתקשה למקד תודעתו בדרך נינוחה ושקטה ולהפנים ספיגה של ידע הינו ילד אשר כמהה נשמתו לחוות את עולמו בדרך שונה.
ממבט על יודעים אנו כי ההתפתחות הטכנולוגית הינה מראה המשקפת את התפתחות התודעה ולא להיפך.
העולם שבו אתם חיים מתפתח בהתאם לבשלות תודעתכם. אי לכך התודעה המתאפשרת כעת לילדי העולם הנה תודעה רחבה אשר מאפשרת למידה בדרך שונה שאינה מצריכה מחשבה פאסיבית הקשבה פסיבית ולמידה דרך האוזניים.אלא תודעה המאפשרת חוויה מיכלולית של קליטת מידע בו זמנית מערוצים שונים מתוך כך היכולת לעשות סינכרוניזציה , תאום, בין אותו מכלול לערוצים ומתוך כך להגיע ללמידה, להבנה חדשה.
אתם קוראים לכך הפרעה אך זוהי מיומנות-על נשגבה..
עדיין לא קם הדור שיְלַמֶד את הדרך אשר מתוך אותה הוויה יוכלו לפתח מערכת חינוכית מאפשרת , הבנויה על עקרון למידה כוללני זה.
ולכן, אותם ילדים אשר תודעתם יכולה להכיל דברים כה רבים בו זמנית, נאלצים לצמצם את יכולתם לידי הקשבה פסיבית ורוב הזמן אינם חווים את התשוקה לגילוי אשר אמורה להניע את ילדותם ונערותם ומתוך כך הם חווים שעמום אשר הם מנסים להפר ע”י בידור מערוצי תקשורת אחרים- לא פנימיים כי אם חיצונים, אשר הינם כמעין חיקוי לפוטנציאל ההוויה של התודעה. מתוך כך, היות ואינם מתמלאים מתוך הזנה זו הרי שגדל הפער בין היכולות שלהם לחוות ולדעת, ללמוד ולהתעשר בחוויה, לבין הביצוע (כלומר)-לבין המילוי של יכולת זו. כשקיים הפער בין הפוטנציאל למימוש הרי שהשיממון גדל, וחוסר השקט הפנימי גובר וחוסר הרצון להתמלא מן היכולת המוצעת בתודעה זו גבר.
וכך נוצר מצב שהינו מעין תמונה משובשת שנחווית ע”י העולם המבוגר שבו חוסר ההסתגלות למסגרות החינוכיות והדרישות ההוריות נראה כהפרעה, כבעיה,כדבר הדורש תיקון. מתוך כך, נעשים מאמצים יותר גדולים “לתקן”- להביא בכוח את אותה תודעה נרחבת לצמצום.להיות בחוויה שהתאימה להוריהם למוריהם אך לא להם.
הנצחה של מצב זה מגדילה את הבעיות ומתוך כך את חוסר האיזון הקיים באותו דור צעיר אשר נולד לתוך עולם שאינו יכול להכילו באהבה ובקבלה.
כביכול נולדו טרם זמנם, אך לא כך הוא. לכל דבר יש תכלית.
מצב זה נועד ע”מ לאפשר לדור הבא להיות מובילי הדרך לתודעה חדשה.
לחוות למידה שונה ומתוך כך התפתחות אנושית אחרת.
מתוך כך תצמח גם בעתיד מנהיגות אחרת אשר חווה את העולם מתוך תודעה זו. שיכולה לספוג בו זמנית כמכלול , אירועים רבים, התנהלויות רבות ותחושות שונות במקומות שונים, ומתוך כך מנהיגים אשר יוכלו להוביל את האנשים למקומות חדשים בדרכים מיטיבות ולדרכי פעולה שונות. ולפרוץ את מעגל הנוחות
אשר משתמש במדיניות כיבוי שרפות ולא במדיניות התניית דרך של אמת המיטיבה עם הכל.
ובתוך כך אתן כאמהות המתקשות לדעת את דרכן מול ילדיכן.
עצתנו היא כזו:
מתוך הרצון שלכן בגילוי, תוכלו להגדיל בתוככן את הכלי המכיל את היכולת לצאת ממסגרת החשיבה התבניתית הידועה ולקבל את הילדים מזווית ראיה חדשה אשר מאפשרת להם ליצור מתוכה חווית למידה שונה, כפי שהיו רוצים- חוויה שאותם תאתגר ואת מהותם תוציא לחופשי.
הקשיבו לילדים: כיצד הם חושבים, כיצד נוח להם להקשיב, כיצד טוב להם להתנהל, וראו מהן הדרכים שחווית הלמידה בעבורן מאפשרת.
לימדו להמשיך לאפשר. הם המורים שלכם ולא ההיפך.
אתן- תפקידכן בעבורם הוא להציב להם גבולות שאינם גבולות חשיבה, אלא גבולות שנותנים בטחון יחד עם מקום של הכלה.
אל תהיו המלמדים – היו התלמידים ובכך השכילו להצמיח מתוככן את המנהיגים שגדלים עם ידיעה שדרכם היא דרך נכונה ושאין להם הפרעה ואינם סובלים מבעיה אלא שייחודיים הם מטבע היותם מסוגלים להעשיר בדרכם גם את המבוגרים שמולם.
שאו ברכה בנות אור יקרות.
הגביהו עוף אל הגילוי וההגשמה.
מברכים אתכן בהנאה מהדרך ובחדוות העשייה. ברוכות תהיו. ברוכות אתן.
תוקשר באהבה
ע”י ענת קופרמן
ניתן להפיץ תקשור זה כלשונו וללא שינויים לכל דורש.